Thursday, February 10, 2011

perlukan sokongan :(

hye korang..
entry harini aku wat sebab perasaan down menyelubungi diri lahh.
haiihh :(
sejak malam semalam, pale aku sakit lerr.
asal ntah. 
tetibe. 
x mkn kot?
tp aku mkn semalam. mgkin cuaca terik.
mungkin jugak en. hmm
harini un cuaca terik.
sakit pale. plus x selera nk makan.
ade sesuatu yg mengganggu lah perasaan nie..
hmm!
mood : unstable. dont know why. pls watch out whatever you guys say, i might be hurt :(

aku cume nak luahkan sesuatu kat sini..
aku rase en ade sesuatu yg kosong dalam diri nie..
tlg lah, be strong girl!
xkan sebab 'die' dah pergi, die grab semue yg aku ade sebelum nie.
hmm :(

actually aku sgt merisaukan study aku.
takotnyer nak hadapi dunia universiti nie.
haih ade lg 2 tahun farra, jgn putus asa!
yes people mmg bole nasihat, tapi hanye aku je rase semue nyer..
baru sem 2, semangat belajar macam dah hilang..
nape eh?
aku x selesa belajar kat sini.. pelik en?
aku un wonder asal  =.=
tapi xpe, selagi bole mencube, kite cube :)
berusaha yg penting..
plus, jgn sesekali melupakanNYA..

org mungkin nampak aku selalu je balik rumah kalo weekend
tp dorg x pernah tau sebab aku balik weekend2 tuh.
korg tau, org lain balik rumah, relaxkan diri..
sebab name un kat rumah. so buku semua patutnyer xde en3.
haha
beza pulak ngan aku nie. 
aku balik mesti bawak buku plus study :)
bukan nk tunjuk rajin, tidak sama sekali..
cuma aku lebih selesa belajar kat rumah sejak masok U nie..
xtau lah asal..
nak kate roomate aku x okay, roomate aku baik sgt.
owh name die NAZIAH :)
very sweet. sayang u manyak2! hee
nak kate kolej nie buhsann, erm munkin gak kot!
haha ayat jahat tol..
tp serius people, aku mmg sgt memerlukan ibuayah aku.
rase cam ade je mende mengganggu kat sini.
~sigh~

lagi satu.
kat universiti ni lah mcm2 perangai manusia kite jmpe.
kan3?
ade tuh yg mmg ikhlas berkawan, ade tuh yg berpura2.
x paham lah, nape eh nak kene ckp blkg?
kalo x puas hati ke, kan elok gtau teros.
x lah dapat dosa, ngumpat2 org nie..
hee 
dulu aku selalu dgr, hidup universiti nie best!
bole keluar anytime, bole susun jadual clas sendiri.
yes that's true.
tapi ade jugak yg mengingatkan, 
kat universiti nie lah anak2 lupa mak ayah, buat perkara2 yg x elok and macam2 lagi.
ade pulak yg cakap, jodoh pon bermula di universiti.
ramai org couple kat U and melangsungkan perkahwinan.
that's a good thing kan3?
*semoge aku un camtu.. hee tp calon unn xde. camnerr tuh??haha*

so conclusion, ade baik ade buruk en3?
cume skrg aku nak grab keyakinan aku yg dulu..
tlg lah pulangkan :(
aku masih ade keluarga and rakan2 yg banyak bg support.
yg sgt menyanyangi aku.
so dont waste it farra!
ibuayah nk tgk kau pgg segulung ijazah tuh!
jgn putus asa..

aku rindu nak jadi sekuat yg dulu..
aku rindu farahin yg tabah dulu..
mane ehh semua tuh?
semngat yg aku selalu pertahankan..
org buat ape pon, aku tetap kuat..
ape pon result aku, aku tetap bangkit and x pernah putus harapan..
tapi semua tu hilang sekarang..
mane kekuatan aku yg aku pegang dulu..
Ya Allah, tolonglah kembalikan semua tu pada aku :(

pesanan dr seseorang buat aku :
FARAH.. 
Untuk menjadi orang yang cemerlang, kita mestilah melakukan setiap perkara itu sebaik yang mungkin, mesti yakin pada diri. 
Apabila kita sudah berusaha, jangan pula kita lupa berdoa, moga2 Allah bagi berkat usaha yang kita lakukan. Selepas itu kita berserah, tawakal..namun, jika kita mendapat sebaliknya dari apa yang kita hajatkan kelak, kita terimalah dengan redha. 
Kalau bukan seperti yang kita harap, yang kita doa, maka kita tak boleh salahkan takdir, sebab boleh jadi ada sesuatu yang Allah mahu kita belajar dari kegagalan kita..
Sentiasa lah berusaha. Jangan pernah berputus asa :) 
Awak kuat, kembalilah menjadi NUR FARAHIN RASHIDI yg saya kenal satu masa dulu. 
Bukan selemah ni, dan bukan yang terlalu mudah menitiskan air mata kerana satu kegagalan. 
Bangkit dan menitis lah di saat mencapai kejayaan nanti. 
Awak mampu, InsyaAllah :)


p/s : thanks utk nasihat tuh :) korang jgn pelik lak aku wat entry camni tau2. aku cume ngah pening. nak tulis and luah so that aku x pendam pape. nak story kat parents kang wat dorg risau jep. so tulis lah kat blog nie. sekadar luahan je unn, xde maksud tertentu :) takecare people! sayang korang :)

No comments:

Post a Comment