Wednesday, April 27, 2011

the way i felt now

salam u guys.
hey.
emm au rase harini was a very bad day.
actually it was just finee.
But yg bad is just what i felt.
But whatever it is, i have to be strong.
Come onn farra, kau dah lalui bende nie 2 kali.
Hati kena kuat.
Tapi aku x bole bohong jauh dalam hati nie aku sedih sgt.


Korg sedar x, kadang2 dalam kite x perasan kite menyayangi seseorg.
Dalam kite x sedar, kite meletakkan dia di satu posisi dalam hati kite.
Dan dalam kite sedar x sedar, bila org tu xde or jaohh, kite selalu merindui dia.
Itu yg aku rase.

Tapi semua tu dah berubah.
Aku kena teruskan hidup dan jalani mende nie dgn tabah.
Aku mungkin x kuat utk tempoh nie semua buat mase sekarang.
Tapi aku jugak x selemah dulu.
Air mata yg jatuh nie biarlah jadi air mata kekuatan utk teruskan hari2 mendatang.
Aku bersyukur sebab di temukan dgn org yg banyak bg nasihat kat aku selama aku mengenali dirinya.
Walaupun sekejap.
Aku xpernah biar diri nie utk membenci mahupun berdendam dgn sesiapa.
Yang pergi, tetap pergi.
Aku yakin Allah telah menjanjikan yg terbaik utk aku.
Mahupun diri dia.

Kadang2 aku rase aku mmg x layak bahagia.
Sebab setiap kali aku rase je kebahagiaan tu, mesti ade yg jadi.
Tapi sedikit sebanyak aku berfikir.
Mane ade kebahagiaan semata2 kalau x di selitkan kesedihan dalam sesuatu perhubungan.
Allah nak ajar aku supaya makin kuat.
Supaya tabah menerima segala ujianNYA.

Harini aku nak lepaskan semua perasaan nie.
Aku penat sebenarnya merasa semua nie.
Dah tiba masanya aku xnak memikirkan hal nie lagi.
Biar lah Allah yg menentukan segala2 nya.
Keputusan untuk melepaskan x bermaksud aku tak peduli. 
Tak bermaksud aku menyalahkan sesiapa.
Tak bermaksud aku mengelak.
Tak bermaksud menyesali ape yg dah jadi.
Tapi untuk aku bangkit dan hidup di masa hadapan.
Kita sering dgr nie :
"Kalau kita sayang seseorang, lepaskan dia. Kalau dia kembali, dia milik kita."
"Boleh jadi ape yg paling kite suka bukan yg terbaik utk kita."

To my family and all friends,
I'll be finee.
U guys jgn risau manyak2.
Everything yg jadi faa terima.
Im okay and surely will be okay.
Im not weak than before.
Sometimes there are things that we never want to let go of.
 And people we never want to leave behind. 
But i'll keep in my mind that letting go isn’t the end of the world.
But it’s the beginning of a new life.
Letting go doesn’t mean giving up right.
 But rather accepting that there are things that cannot be.

 p/s : sangat menyayangi ibuayah! tq ibu tq ayah :) after this nak sibukkan diri. nak start kerja awal and forget everything. Plus x saba nak reunion and hiking kat broga! erm pasni sy tgk movie sorg2 balik macam dulu. but i'm finee :) 



No comments:

Post a Comment