Thursday, April 21, 2011

cinta tu ape?


"Cinta tuh macam matahari,sentiasa bercahaya. 
Walau malam menjelma, cahayanya pada bulan tetap menerangi.
 Kekadang terjadi gerhana tapi akan kembali jugak kecerahannya.

Cinta tuh pelengkap jiwa. 
Jiwa tanpa cinta macam rumah yang kosong. 
Cinta tanpa jiwa macam layang-layang putus tali.

Cinta adalah buta.
Tak kenal usia, paras rupa, atau kekayaan.
Tapi ia keikhlasan dari hati setiap insan antara satu sama lain.

Tak semua orang yang kita cintai, mencintai kita.
 Dan sikap ramah kita kadang2 dibalas dengan sikap tak sopan. 
Jika cinta suci tak datang daripada tabiatnya, so takde gunanya cinta yang dibuat-buat.

Sayang tak bermaksud cinta. 
Suka tak serasi dengan cinta. 
Kagum tak bererti cinta. 
Bangga tak semestinya cinta. 
Cinta adalah CINTA .

Cinta macam sinar matahari.
 Memberi TANPA mengharap kembali. 
TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari. 

Cinta jugak umpama ‘treasure hunt’. 
Cita cita dan tujuan kita hanya satu iaitu untuk menuju ke penamat yang paling menggembirakan. 
Namun dalam perjalanan itu, kita akan menghadapi pelbagai rintangan dan cabaran. 
Andainya kita tak mampu meneruskan, kita akan tersungkur.
 Dan hadiah utamanya akan di kebas orang lain. 
Tapi janganlah terlalu kecewa. 
Kerana walaupun hadiahnya kita tak perolehi, sekurang2 nya keseronokannya kita dapat rasa. 
So tak salah bercinta sepenuh hati. 
Cuma janganterlalu letakkan harapan yang tinggi.

Kekecewaan terlalu pahit untuk ditelan.
 Terlalu payah untuk dilupakan.
 Namun dalam cinta kita akan merasai kecewa dan dikecewakan.
 Walaupun bukan itu matlamat sebenar kita dalam setiap percintaan.

Kadangkala orang yang paling mencintai kita adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya pada kita.
 Sebab orang itu takut kita mungkin akan menjauhinya. 
Dan bila suatu masa dia hilang dari pandangan kita, kita akan sedar yang dia lah cinta yang tak pernah kita sedari.
Masa tu lah nak menyesal.
Takde guna nya.

Cinta suatu yang indah.
 Cinta boleh buat kita gundah, risau.
Cinta buat hati kadang2 berdarah, sakit.
 Dan cinta jugak boleh membawa kesalan yang tak sudah."

Takde motiff ape2 menulis nie semua.
Sekadar nak share jep.
But almost everything was true at all kan?
Seonok bila diri nie di sayangi.
Tapi perit sangat bila disayangi dan ditinggalkan.
Jangan mengalah ye people.
Do fighting!

i love orchid!


3 comments:

  1. hati tgh brbunga-bunga lar tue~heehehe

    ReplyDelete
  2. choy! bukan jiwang lerr. nak sharing2 je. betol en3? haha dah2. study3! kuikui

    ReplyDelete