Thursday, March 24, 2011

err kahwin muda?

thursday 24th march 2011.
whole day studying statistic.
err naik pusing pale nie.
tapi seronok gile bile dah faham.
wee :)
pasni nak wat calculus pulak.
aku kena study lebih sket harini sebab mggu nie im out from KL.
hoorayy going to Kuantan!
oyeahhhh wedding cousin kuh!
selamat pengantin baru yerr~
huu awal giler aku wish.
so esok my ibu ambik.
at first thought xnak balik this week.
tapi cousin kahwin pulekk.
soo WAJIB pegi okeee.
sebab time aku kecik en ibuayah aku suke ugut aku.
kalo aku xnak g kenduri kahwin orang yg dah jemput, 
mule lah diorang kata: 
"nanti kalau farah kahwin, xde org nak dtg. sebab farah xnak pergi kenduri diorg. diorg mesti merajok."
err yeke??
haha ibuayah nak psycho aku lah tu!

 haa time nie dah sah gelar isteri orang =.=

aku kawen nanti nak nek kete gak! haha

bile dgr org nak kahwin nie cam best je en.
huhu tapi are they enough prepared nak bina mahligai mereka itu??
huhu aku takot giler dgr cousin2 aku yg muda ag dah nak kahwin.
umur lebih kurang aku je dah nak bergelar 'ISTERI'.
err takott nyeeee =.=
tapi kalau nak di ikut2 kan bagos jugak.
boleh elak dari fitnah and maksiat!
Tapi kalau kahwin di usia muda remaja nie, kita mesti terlepas kebanyakan waktu bersuka-ria.
 Mesti kadang2 ade rasa cemburu kat membe2 sebaya yang lain. 
Perkahwinan di usia muda jugak bagi pelbagai tekanan dari segi mental, fizikal dan emosi. 
Rasa menyesal mesti timbul sebab tak puas menikmati keseronokan di usia remaja.

Sesetengah orang pulak berpendapat perkahwinan di usia muda dapat mematangkan corak pemikiran seseorang individu itu agar lebih bertanggungjawab dalam kehidupan.
yeke??
 Orang kata lagi yang perkahwinan di usia muda dapat membantu menghindar dari aktiviti tak bermoral atau ketelanjuran yang membawa kesan buruk melibatkan banyak pihak.
ade benar statement di situ. loike!
Faktor usia pulak bukan isu utama dalam membina sebuah kebahagiaan rumahtangga.
 Tapi kesedaran akan hakikat mengharungi alam perkahwinan tu lah yang menjadi kunci utama. 
Kefahaman yang jelas tentang institusi perkahwinan penting untuk menjamin kesempurnaan dan kebahagiaan dalam rumahtangga.
Sape yang xnak hidup bahagia wehh.
Soo pastikan korang jelass eh semua mende sebelom kahwin. kuikui 
Yang paling penting,kahwin bukan kerana nafsu yerr. huhu
 Tapi kahwin kerana kesediaan yang cekal menghadapi sebarang kemungkinan dengan rasa bertanggungjawab. 
aceceh ayat aku power en3?
hahaha ini realiti wehh.
kena admit jugak :)

okay lah.
nak study balik lerrr.
to my cousin2, semoga bahagia keh!
it means that u are ready prepared :)
semoga bahagia yang2!
mwuahh2!
jage suami anda elok2 yerrrr.
hehehe :)

p/s :Orang dulu-dulu bercinta lepas kahwin kekal bahagia hingga ke anak cucu. soo aku un nak kahwin dulu baru bercinta. leh en3! resipi nenek moyang tu wehh. huu :)




No comments:

Post a Comment