Saturday, May 21, 2011

nur kasih the movie

oke hye korang.
Harini nak wat entry laju2.
Sebab aku sangat letih kerana menjadi driver sehari suntuk.
Haha
The best part of today is pegi tgk NUR KASIH.
Memang lagi superb tgk with my only ibu :)
Kitorang date dua orang.
Suka3.
I love u, ibu soo manyak2!

Dulu masa nur kasih nie main kat tv, aku xberapa ikut sgt pon.
Yang excited setiap minggu uh, my ibu.
Haha thats why laa ibu xtolak bila aku ajak g tengok cite nie kat wayang.
Haha lagipon dah lama gak x tengok wayang ngan ibu.
Hall yg agak penuh ar tadi.
Mungkin sebab cite nie baru lagi kot -_____-
Tapi majoriti banyak family2 tgk cerita nie.
Yelah, dah kata kesinambungan cerita kat tv en.
Confirm ah ramai nak tau ending en.
Pandai produser cite2 macam nie.
Haha


Starting cite Nur Kasih The Movie nie a bit slow jugak.
Tapi sikit2 graph die naik.
Cerita dia memang sgt laa menarik, tertarik wei!
Aku xpernah tgk filem yg se-menarik macam Nur Kasih nie.
Sangat laa rugi kalau xtengok okay.
Dari segi pemandangan dia, skrip dia.
And yg paling cool, music dia memang gila gempak.
Plus ada lagu fav aku, Tanpamu by Sabhi and Helena :)
Lagi satu, aku sangat laa teruja melihat tempat2 yg diorang shooting.
Kalau kat kampung, memang laa suasana kampung gila.
Ada sawah yg hijau sangat.
Memang nice laa, bagi org yg takde kampung camtu.
Macam aku =.=


pelakon utama Nur Kasih is Tiz Zaqyah and Remy Ishak :)
Love both of them! Sweet banget

Ada part2 yg korang memang akan menitiskan air mata.
Kehidupan yang penuh dugaan wei.
Tapi selagi kita xlupa pada Allah, kita sentiasa dirahmatiNya.
Cerita nie banyak bagi pengajaran.
Kadang2, bila kita dah berhenti berharap, ada je sinar jalan yg Allah berikan.
Penderitaan yg kita alami sebenarnya jalan utk kita menemui kebahagiaan.
Yang penting, kita xlupa memohon dan berdoa padaNya :)

Tengok aku dah bersyarah.
Haha xlaa, banyak pengajaran yg aku dapat dari filem nie.
Soo korang memang kena pegi tgk.
Xrugi laa duit korang bape hinggit tuhh.
Hahaha

p/s : Next week aku nak tgk KARAK THE MOVIE pulak. Cite seram! Sangat nak tgk sebab terbitan KRU dan yg paling penting, Shahir berlakon. haha! Dan aku sgt kagum dgn KRU production lepas dorang buat satu cite yg superb, that is MERONG MAHAWANGSA. Keep it up KRU team!


No comments:

Post a Comment