Thursday, October 6, 2011

hati dah penuh, takdapat simpan.

hye peeps!
wahh rase dah bersawang2 je blog nie.
sejak dah masuk kolej nie, xlarat nak update pape.
(Haha. FB bole je update pong!)
yelahh, busy nak study, assignment lagi, tutorial lagi!
haiyo @_@
inilah rutin student universiti agaknyer.
ponat!

harini aku nak wat entry terbuka.
Tak tuju kat sesape pon.
ini jujur tau dalam hati aku.
kalau ade sesape yang terasa, terpukul, terguris atau semua yg broken2 heart sebab aku, sumpah aku mintak maaf banyak2.
kadang2 kita xperasan apa yg kita buat kan.
apatah lagi, kekadang kalau xcakap pon, bahasa tubuh dah boleh menunjukkan reaksi kita sebenarnya.
tapi percaya lah, niat aku xpernah nak lukakan hati sesape.

aku cakap camni sebab aku dah xdapat nak simpan.
sakit2 aku memikirkan semua masalah2 yang ada.
kadang2 cam terpaksa pulak  tak jadi diri sendiri sebab nak org lain nampak kita okay je.
niat aku taknak menuding jari kat org lain.
so baik aku cermin dulu diri sendiri kan3.

Banyak perkara yang kita lakukan kadang2 mengguris hati orang.
Kita takkan sedar benda tuh.
Sedalam mana pon ada org kecikkan hati aku, sakitkan hati aku, sentiasa lah aku anggap itu dugaan paling mahal yg aku dapat dari Allah.
Sebab takkan semua hambaNya dapat dugaan seperti apa yang aku dapat kan?
Untunglaah~

If kita marah macam mana skalipon kat orang tu, 
jangan sekali2 ikutkan hati dan perasaan yang melampau sangat.
Kita kena pandai kawal emosi dan perasaan. 
Bawak berbincang laa kalau rasa tak puas hati atau apa pon. 
Setiap apa yang berlaku atas kehendakNya, atas ujianNya. 
Kita hanya merancang, Allah menentukan segalanya. 
Kita sebagai hambaNya, hanya mampu berserah setelah berusaha :)

Ibuayah dari kecik dah didik aku.
Semua  apa yang  kita lihat, kita dengar, adalah pelajaran untuk hari esok.
Supaya kita sentiasa berjaga2 dalam kehidupan.
 Dan jangan biasakan diri keluarkan kata kata kesat.
Setiap perkataan yang tak baik kita keluarkan tu lah sebenarnya doa kita.
Tak elok kita doakan orang dgn benda2 yang tak baik kan.

mood : sedih, hiba, sayu :(

"Ya Allah, Engkau kuatkanlah hati hambaMu ini dalam melalui liku liku hidup dan ujian ujian yang telah Kau tuliskan kepadaku. Kau kuatkanlah iman ku supaya redha dalam menerima dugaanMu. Aku mahu menjadi umatMu yang terpuji, jauhkanlah aku dari sifat yang dikeji. Ampunkanlah dosa dosa ku Ya Allah".




No comments:

Post a Comment